Termeni și Condiții
1. Acceptarea
Serviciile Adminis Locuințe sunt oferite numai persoanelor care sunt de acord cu termenii și condițiile expuse aici. Folosirea serviciilor [nume firmă] presupune acceptarea în totalitate a termenilor și condițiilor sub care sunt furnizate aceste servicii. Termenii și condițiile acestor servicii pot fi schimbate în orice moment de către furnizor, fără notificarea prealabilă a utilizatorului. Utilizatorul va avea acces permanent la termenii și condițiile pentru utilizarea serviciilor pentru a le putea consulta în orice moment. În cazul în care nu este de acord cu condițiile impuse, trebuie să înceteze folosirea serviciilor Adminis Locuințe.
2. Definirea noțiunilor utilizate
Extras din Legea 196/2018 din 20 iulie 2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor
- acord de asociere - actul care consfințește decizia a cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu de a se asocia în condițiile Legii 196/2018
- ansamblu rezidențial - imobilul format din teren pe care sunt amplasate izolat, înșiruit sau cuplat locuințe sau locuințe și construcții cu altă destinație, în care există proprietăți comune și proprietăți individuale
- asociație de chiriași - formă de asociere autonomă și fără scop lucrativ a chiriașilor dintr-un condominiu în scopul reprezentării intereselor lor în raporturile cu proprietarii, precum și cu alte persoane juridice sau persoane fizice
- asociație de proprietari - formă de asociere autonomă și fără scop lucrativ a proprietarilor dintr-un condominiu, având ca scop administrarea, exploatarea, întreținerea, repararea, reabilitarea și modernizarea proprietății comune, menținerea în stare bună a imobilului, respectarea drepturilor și asumarea obligațiilor de către toți proprietarii
- atestat - actul care dovedește calitatea de administrator de condominii, prin care persoanele fizice care dețin certificate de calificare, conform lit. f), sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari din cadrul autorității administrației publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local
- certificat de calificare profesională - actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupația de administrator de condominii, în conformitate cu legislația privind învățământul superior sau privind formarea profesională a adulților
- cheltuieli ale asociației de proprietari - totalitatea cheltuielilor sau obligațiilor financiare ale asociației de proprietari care sunt legate de exploatarea, repararea, întreținerea, modernizarea, reabilitarea proprietății comune, precum și cheltuielile cu serviciile de care beneficiază proprietarii și care nu sunt facturate acestora în mod individual
- - imobil format din teren cu una sau mai multe construcții, în care există cel puțin 3 proprietăți individuale reprezentate de locuințe și locuințe sau spații cu altă destinație, după caz, și cote-părți indivize de proprietate comună
- contract de administrare - acordul scris încheiat între o asociație de proprietari și un administrator de condominii, care poate fi persoană fizică, persoană fizică autorizată sau o persoană juridică cu obiect de activitate administrarea condominiilor, în vederea prestării unor activități și îndeplinirii unor obiective stabilite de asociația de proprietari, conform legii. Contractul de administrare este un contract cu titlu oneros și se încheie în formă scrisă
- convenție individuală de facturare - act juridic încheiat între un furnizor de servicii de utilități publice, asociația de proprietari și un proprietar individual din condominiu, anexă la contractul de furnizare a serviciilor de utilități publice încheiat între un furnizor de servicii de utilități publice și asociația de proprietari, prin care se stabilesc condițiile de furnizare, utilizare, facturare și plată a serviciilor de utilități publice furnizate la nivel de utilizator individual din cadrul unui condominiu
- cota de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari - suma corespunzătoare din cheltuielile asociației pe care fiecare proprietar din condominiu este obligat să o plătească lunar, conform prevederilor prezentei legi
- cotă-parte indiviză - cota-parte de proprietate comună forțată, exprimată procentual, care îi revine fiecărui proprietar individual și este calculată ca raportul dintre suprafața utilă a proprietății individuale și suma suprafețelor utile ale tuturor proprietăților individuale din condominiu. Suma cotelor-părți indivize trebuie să fie egală cu 100%; în caz contrar, acestea trebuie recalculate prin grija președintelui asociației de proprietari, conform suprafețelor utile
- locatar - persoana fizică sau juridică care, în baza unui contract de locațiune, dobândește de la cealaltă parte, numită locator, dreptul de folosință a unei locuințe sau unui spațiu cu altă destinație pentru o perioadă determinată, în schimbul unui preț, denumit chirie
- locator - persoană fizică sau juridică care, în baza unui contract de locațiune, se obligă să asigure celeilalte părți, numite locatar, folosința unei locuințe sau unui spațiu cu altă destinație pentru o perioadă determinată, în schimbul unui preț, denumit chirie
- membru al asociației de proprietari - proprietarul semnatar al acordului de asociere sau al unei cereri depuse la asociație
- părți comune - părțile din clădire și/sau din terenul aferent acesteia care nu sunt proprietăți individuale și sunt destinate folosinței tuturor proprietarilor sau unora dintre aceștia, precum și alte bunuri care, potrivit legii sau voinței părților, sunt în folosință comună. Părțile comune sunt bunuri accesorii în raport cu proprietățile individuale, care constituie bunurile principale. Toate părțile comune formează obiectul proprietății comune. Părțile comune nu pot fi folosite decât în comun și sunt obiectul unui drept de coproprietate forțată
- părți comune aferente tronsoanelor sau scărilor care nu pot fi delimitate - cel puțin o instalație pe verticală care alimentează în comun tronsoane ori scări sau părți de construcție comune tronsoanelor ori scărilor, care nu pot fi definite separat din punct de vedere fizic ca poziție și suprafață
- proprietar al ansamblului rezidențial/dezvoltator al ansamblului rezidențial - persoana juridică care efectuează toate operațiunile imobiliare în vederea construirii, finalizării și predării către beneficiari a unor locuințe, precum și coordonarea surselor de finanțare necesare realizării acestor operațiuni
- proprietar din condominiu/proprietar - persoana fizică sau juridică, titular al unui drept de proprietate asupra a cel puțin o unitate de proprietate imobiliară dintr-un condominiu
- proprietate individuală - locuința sau spațiul cu altă destinație decât aceea de locuință, parte dintr-un condominiu, destinată locuirii sau altor activități, deținută în proprietate exclusivă
- regulament al condominiului - document de ordine interioară al asociației de proprietari care conține totalitatea instrucțiunilor, normelor, regulilor care stabilesc și asigură ordinea și buna funcționare a unui condominiu
- statut - act cuprinzând ansamblul de dispoziții, adoptat de cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu, prin care se reglementează scopul, structura și modul de organizare și funcționare a asociației de proprietari, conform prevederilor prezentei legi
- unitate de proprietate imobiliară - proprietatea individuală, definită conform lit. t), care constituie bunul principal, împreună cu cota-parte indiviză din proprietatea comună
3. Informații despre produsele/serviciile oferite prin intermediul platformei online
Prin intermediul platformei, clienții Adminis Locuințe vor putea vizualiza informații privind consumul și cheltuielile aferente pentru proprietățiile cu care sunt înregistrați și vor putea efectua plata online folosind cardul bancar.
Plata online cu card bancar prin EuPlatesc
În cazul opțiunii de plată "Plătește online" veți fi redirectionat către pagina securizată a procesatorului de plăți unde veți completa un formular cu informațiile despre cardul dumneavoastră.
- Plățile cu carduri de credit/debit emise sub sigla Visa și MasterCard (Visa/Visa Electron și MasterCard/Maestro) se efectuează prin intermediul sistemului "3-D Secure" dezvoltat de organizațiile de carduri Visa/MasterCard și care asigură tranzacțiilor on-line același nivel de securitate ca al celor realizate la bancomat sau in mediul fizic, la comerciant.
- "3-D Secure" asigură în primul rând că nicio informație legată de cardul dumneavoastră nu este transferată sau stocată, la niciun moment de timp, pe serverele magazinului virtual
Important! Pentru plațile prin card bancar nu este perceput niciun comision de la deținătorul de card.
4. Drepturile și obligațiile părților contractante
4.1. Drepturile și obligațiile furnizorului
- Furnizorul are dreptul de a modifica termenii și condițiile fără notificarea prealabilă a utilizatorului
- Furnizorul are dreptul de a restricționa, temporar sau definitiv, după caz, accesul utilizatorului la platformă dacă detectează activități suspecte pe acel cont, care ar putea pune în pericol securitatea datelor personale, sau dacă au încetat raporturile de colaborare cu respectivul utilizator (s-a schimbat proprietarul locuinței)
- Furnizorul are dreptul de a folosi / redistribui / promova testimonialele postate voluntar de utilizator pe site-ul Adminis Locuințe
- Furnizorul are obligația de a asigura securitatea platformei și a conturilor utilizatorilor, cu respectarea legilor și regulamentelor interne și europene în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal
- Furnizorul are obligația de a garanta respectarea drepturilor persoanei vizate în conformitate cu prevederile Regulamentului 679/2016
- Furnizorul are obligația de a asigura crearea conturilor de utilizator în regim de „privacy by default” și „privacy by design”, prin implementarea unor măsuri de securitate cum ar fi double opt-in si respectarea principiilor prevăzute de art. 5 din Regulamentul 679/2016
- Furnizorul are obligația de a notifica Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal - ANSPDCP, fără întârzieri nejustificate despre orice încălcare a securității datelor cu caracter personale prelucrate prin intermediul site-ului / platformei Adminis Locuințe
- Furnizorul are obligația de a informa utilizatorul contului despre orice încălcare a securității datelor cu caracter personale prelucrate prin intermediul site-ului / platformei Adminis Locuințe în condițiile prevăzute de art. 34 din Regulamentul 679/2016
- Furnizorul are obligația de a furniza utilizatorului informații corecte privind obligațiile de plată ale acestuia precum și orice informații privind modalitățile de calcul ale acestora
- Furnizorul are obligația de a prelucra date personale doar cu salariați sau prestatori de servicii care prezintă garanții privind prelucrarea datelor personale în condiții de securitate și confidențialitate (acorduri de confidențialitate, certificări, autorizări etc.)
- Furnizorul are obligația de a informa, de urgență titularul contului despre orice activitate suspectă pe contul acestuia și de a lua de urgența orice măsuri se impun pentru securizarea informațiilor și datelor personale ale acestora
- Furnizorul are obligația de a păstra confidențialitatea datelor personale prelucrate prin intermediul platformei Adminis Locuințe și de a informa, de urgență, titularul contului despre orice solicitare de informații care îl privesc pe acesta, formulate de către terți care au acest drept în condițiile legii, cu excepția cazului în care furnizorului îi este interzis prin lege să facă această informare
- Furnizorul are obligația de a informa, de urgență titularul contului despre orice solicitare de informații care îl privesc pe acesta, formulate de către terți care NU pot dovedi că au acest drept în condițiile legii și orice comunicare de asemenea informații se face doar cu acordul expres și explicit al titularului contului
- Furnizorul are obligația de a publica pe site-ul propriu, la loc vizibil, anunțul despre modificarea termenilor și condițiilor cu link direct spre documentul modificat
4.2. Drepturile și obligațiile utilizatorului
- Utilizatorul are dreptul la protecția datelor personale prelucrate prin intermediul contului personalizat creat pe platforma Adminis Locuințe
- Utilizatorul are dreptul de a solicita și de a primi informații corecte privind obligațiile sale de plată, precum și orice informații privind modalitățile de calcul ale acestora
- Utilizatorul are dreptul de a fi informat, de urgență, despre orice activitate suspectă pe contul său și de a lua, de urgență, orice măsuri se impun pentru securizarea informațiilor și datelor personale ale acestora
- Utilizatorul are dreptul de a fi informat despre orice încălcare a securității datelor cu caracter personale prelucrate prin intermediul site-ului / platformei Adminis Locuințe în condițiile prevăzute de art. 34 din Regulamentul 679/2016 (GDPR)
- Utilizatorul are dreptul de a fi informat, de urgență, despre orice solicitare de informații care îl privesc pe acesta, formulate de către terți care au acest drept în condițiile legii, cu excepția cazului în care furnizorului îi este interzis prin lege să facă această informare
- Utilizatorul are dreptul de a fi informat, de urgență, despre orice solicitare de informații care îl privesc pe acesta, formulate de către terți care NU pot dovedi că au acest drept în condițiile legii, iar orice comunicare de asemenea informații se face doar cu acordul expres și explicit al utilizatorului
- Utilizatorul are obligația de a notifica furnizorul în cazul în care descoperă o vulnerabilitate în platformă care ar putea periclita securitatea datelor personale și nu are dreptul de a exploata această vulnerabilitate în niciun mod
- Este interzis utilizatorului logarea pe alte conturi decât al său
- Este interzis utilizatorului comunicarea datelor de acces la contul de utilizator (user și parolă) către persoane neautorizate. Furnizorul este absolvit de orice responsabilitate privind protecția datelor cu caracter personal în cazul în care securitatea acestora a fost periclitată de utilizator prin nerespectarea prezentei prevederi
5. Drepturile de autor
Drepturile de autor protejate, în general, în cuprinsul secțiunii de termeni și condiții sunt logo-urile, designul, numele afacerii, numele produselor, conținutul site-ului, însă nu trebuie neglijate nici drepturile aferente comentariilor utilizatorilor despre produsele/serviciile Adminis Locuințe (care, deși sunt proprietatea intelectuală a utilizatorilor, pot fi folosite și de către Adminis Locuințe în scop de promovare).
6. Politica de facturare și plăți
- Documentele de informare privind obligațiile de plată ale utilizatorilor NU se întocmesc pe baza datelor personale furnizate în contul de utilizator al platformei Adminis Locuințe
- Prin intermediul platformei Adminis Locuințe se dă posibilitatea utilizatorului de a efectua plata obligațiilor sale conform listei de plată întocmite la nivelul condominiului său / locuinței sale prin intermediul unei facilități suplimentare puse la dispoziția Adminis Locuințe de furnizori autorizați, în baza unui contract de prestări servicii încheiat în condițiile legii între Adminis Locuințe și furnizorii de servicii
7. Soluționarea litigiilor
Litigiile pot fi soluționate pe cale amiabilă, prin mediere sau prin recurgerea la instanțele judecătorești competente. Legea aplicabilă pentru soluționarea litigiilor este legea română.
Informații privind soluționarea alternativă a litigiilor - SAL și soluționarea online a litigiilor – SOL se găsesc AICI.
Pentru eventuale nemulțumiri la adresa produselor/serviciilor [nume firmă] care nu au fost soluționate satisfăcător pentru utilizator, acesta se poate adresa cu o plângere către AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR.
8. Limitarea răspunderii furnizorului
Furnizorul nu este responsabil pentru:
- Înstrăinarea de către utilizator a datelor de logare pe contul individual din platformă (user și parolă)
- Furnizarea de către utilizator a datelor personale incorecte sau incomplete
- Publicarea voluntară de către utilizator a datelor sale personale pe / din platformă / contul individual de utilizator
Prevederile prezentului document sunt valabile de la data 12 decembrie 2020.